כל מה שאתם צריכים לדעת על חוויית משתמש

האופן שבו חווה האדם את השימוש באפליקציה או באתר אינטרנט נקרא אפיון חוויית משתמש UX. אנו חיים בעולם שבו התחרות בין העסקים הולכת וגדלה. בתי עסק מתחרים על תשומת לבם של לקוחותיהם ומזמינים אותם להתרשם מהמוצרים באמצעות אתרים מעוצבים ואפליקציות ידידותיות למשתמש. הרעיון העיקרי באפיון חוויית המשתמש היא להשאיר את הלקוח זמן רב ככל הניתן באתר האינטרנט, ולגרום לו לבצע פעולות כמו יצירת קשר או ביצוע תשלום. מבחינת פיתוח אפליקציות, ככל שמשתמשים רבים יותר מורידים אפליקציה ספציפית, כן מתעצמת חוויית המשתמש.המשיכו לקרוא בכדי לדעת כל מה שאתם צריכים לדעת על חוויית משתמש.

כל מה שאתם צריכים לדעת על חוויית משתמש

כל מה שאתם צריכים לדעת על חוויית משתמש

חוויית משתמש – כיצד נוכל להעצים אותה?

כולנו רוצים לדאוג לכך שכמה שיותר גולשים ולקוחות פוטנציאליים יפנו אלינו לקבלת שירות. אלה כמה טיפים שבעזרתם ניתן להעצים את חוויית המשתמש:

לפנות לקהל יעד – לקוח יישאר זמן רב יותר באתר או יוריד את האפליקציה הרלוונטית, אם ירגיש שהתכנים באתר מדברים אליו. אם לדוגמה, יש לכם חנות בדים, תוכלו להפנות את תכני האתר לנשים שאוהבות תפירה באמצעות כתיבת תכנים הפונים לנשים ובמיקום תמונות צבעוניות של חוטים, בדים וכלי תפירה אחרים. מנגד, אם אתם משווקים מצברים לרכב, קהל היעד הרצוי הוא גברים מעל גיל 20, ולכן התכנים צריכים לכלול תמונות של מצברים והמפרט שלהם.

אתר קל לניווט – כדי לדאוג ליצירת חוויית משתמש UX חשוב לפנות אתר נגיש ונוח בעל היררכיה ברורה. כך שגם משתמש שאין לו ניסיון רב בחיפוש באינטרנט ובגלישה באתרים יוכל למצוא בקלות את דרכו.

הנעה לפעולה – משפטי הנעה לפעולה בתוך תכני טקסט, כדוגמת "בואי לקנות את החולצה שתמיד חלמת עליה" או "קחו חופש והזמינו כבר עכשיו כרטיסים לנפאל", מעודדים את הגולשים לבצע פעולות רכישה באתר או לפנות אל נציגי המכירות או שירות הלקוחות דרך האתר כדי לקבל מידע רלוונטי.

מהירות היא שם המשחק – בעולם הטכנולוגי שלנו אין זמן לחכות: אנשים העובדים מהבוקר ועד הליל זקוקים למענה איכותי במשך כל שעות היממה. למשתמשים אין בדרך כלל סבלנות לחכות עד להורדת האפליקציה או עד שהאתר המבוקש ייטען. הם פשוט יעדיפו לעבור לאתר הבא.

גם העיצוב החשוב – בגלל ריבוי האינפורמציה ברשת האינטרנט, קיימת חשיבות רבה לעיצובו של האתר. הלקוח יעדיף לגלוש באתר מעוצב וטוב למראה, מאשר באתר שבו לא דאגו כראוי לאסתטיקה. אתר יפה ומושקע יכול להעצים את חוויית המשתמש ולהשאיר את הגולש למשך זמן רב יותר.

לסיכום, אם אתם רוצים לפתח אתר מקצועי, מומלץ "להיכנס לראש הגולשים" ולחשוב מה הם היו מעוניינים למצוא באתר אם היו מחפשים מוצר ספציפי. ברגע שיש לכם תכנית מתאימה, תוכלו לצאת לדרך ולפתח את האתר שידהים את כולם.